Usein kysyttyä

Tilaaminen

Tarvitseeko minun rekisteröityä kauppaanne tilatakseni?

- Ei tarvitse. Luodessasi tunnuksen saat käyttöösi mm. tilaushistorian ja sinun ei tarvitse syöttää yhteystietoja uudelleen tilatessa.

Voinko tilata puhelimitse?

- Kyllä voit! Soita asiakaspalveluumme 044 366 7798

Onko ostaminen turvallista?

- Rellunkulman verkkokaupasta ostaminen on turvallista. Koko Rellunkulman kauppa on suojattu verkkopankkienkin käyttämällä SSL-tekniikalla. Sama tekniikka on käytössä myös kaikissa maksunvälityspalveluissa ja maksutapahtumissa.

Mistä tiedän tilaukseni toimituskulut?

- Tuotekohtaiset toimituskulut näet tuotekortista ja koko tilauksen toimituskulut ostoskorista

Voinko tehdä muutoksia tilauksiin?

- Mikäli haluat muuttaa tilaustasi, ota yhteyttä asiakaspalveluun 044 366 7798. Jos tilauksesi on postitettu, ei muutosten teko ole enää mahdollista.

Saanko tiedon pakettini lähdöstä?

- Kyllä! Saat sähköpostiisi ilmoituksen kun tilauksesi on käsitelty ja lähetetty. Toimitusvahvistuksen mukana saat seurantakoodin (Matkahuolto) lähetyksen seuraamiseksi.

Tuotteet

Miksi kuva tai tuotetiedot puuttuvat?

- Valikoimamme kasvaa jatkuvasti, joten joskus saattaa tiedot olla vajavaiset tai puutteelliset. Mikäli kaipaat lisätietoa, anna meille rohkeasti palautetta.

Tuotteiden saatavuus ja varastotilanne

- Tuotteiden varastossa olo näkyvät jokaisen tuotteen tuotekortissa pääsääntöisesti reaaliajassa.

Olen nähnyt liikkeessänne tietyn tuotteen, mutta en löydä sitä verkkokaupasta?

- Verkkokaupassamme on tällä hetkellä vain murto-osa liikkeidemme valikoimasta. Jos et löydä kaipaamaasi tuotetta, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalvelu@rellunkulma.fi

Ovatko tuotteet samanhintaisia verkossa ja myymälässä?

- Tuotteet ovat pääsääntöisesti samanhintaisia (Osa tarjouskampanjoista on vain verkossa)

Ovatko tuotteet teidän varastossa vai myyttekö toimittajan varastosta?

- Valtaosa tuotteista löytyy suoraan omasta varastossa, jolloin pystymme toteuttamaan joustavan ja nopean toimituksen.

Maksaminen

Kuinka maksan tilauksen?

- Verkkokaupassamme on tällä hetkellä käytössä kaikkien kotimaisten verkkopankkien maksupainikkeet ja Luottokunnan digitaalinen maksupalvelu (Visa, MasterCard, Verified by Visa) ja lisäksi voit maksaa tilisiirrolla ennakkoon tai tilata Klarna tilillä ja Klarna laskulla. Maksutavan valitset tilausta tehdessäsi kassalla.

Onko luottokortilla maksaminen turvallista?

- Kyllä on! Maksut ja korttitiedot käsitellään Luottokunnan erittäin tehokkaasti ja korkeasti suojatun palvelun kautta. Luottokunnan palvelun suojaus on samaa tasoa verkkopankkien kanssa.

Toimitatteko kirjanpitokelpoisen kuitin?

- Ehdottomasti – kirjanpitokelpoinen kuitti liitetään kaikkiin tilauksiin.

Toimivatko alennuskoodit myös liikkeessä?

- Valitettavasti alennuskoodit toimivat pelkästään verkkokaupassa.

Kassalla kysyttiin henkilötunnustani – miksi?

- Henkilötunnus täytyy syöttää, jotta Klarna voi suorittaa luottotarkastuksen ja antaa luottopäätöksen.


- Henkilötunnus on vain ja ainoastaan Klarnan luottotarkastuksia varten, emme säilytä henkilötunnuksia.

Toimitukset

Toimitatteko tuotteita ulkomaille tai Ahvenanmaalle?

- Valitettavasti verkkokaupasta voi tilata tuotteita vain Manner-Suomeen. Emme toimita tuotteita Ahvenanmaalle tai Suomen rajojen ulkopuolelle.

Voinko noutaa tilaamani tuotteet?

- Kyllä voit, valitse toimitustavaksi “Nouto myymälästä”. Lähetyksesi on valmis noudettavaksi kun saat siitä sähköposti-ilmoituksen!

Millä toimitustavoilla tuotteita on mahdollista tilata?

- Toimitamme tuotteet Matkahuollon tai Kiitolinjan rahtipalveluita hyödyntäen. Tietyille tuotteille on rajatut toimitusvaihtoehdot (esimerkiksi pitkät tai painavat lähetykset). Toimitustapa valitaan tilausta tehdessä kassalla.


- Esimerkiksi mönkijät, skootterit ja muut isot tuotteet saapuvat Kiitolinjan kautta suoraan kotipihaasi sovittuna ajankohtana

Kuinka pitkät ovat toimitusaikanne?

- Toimitamme tilaukset pääsääntöisesti 2-5 arkipäivän kuluessa tilauksesta poikkeuksena paikkakunnat joihin Kiitolinjalla on tietyt jakopäivät. Mikäli tilauksen toimituksen suhteen esiintyy ongelmia, olemme yhteydessä sinuun.

Palautukset & takuu

Millainen takuu tuotteilla on?

- Tuotteen takuu ilmenee tuotekortista.

Kuinka esimerkiksi työkoneiden takuu toimii?

- Huolto-osasto kartoittaa tuotteen vian ja tekee päätöksen otetaanko tuote meille tarkastettavaksi, toimitetaanko varaosat vai lähetetäänkö tuote suoraan maahantuojan huoltoon.

Voinko peruuttaa tilaukseni?

- Voit peruuttaa tilauksesi lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@rellunkulma.fi tai soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 044 366 7798


- Jos olet kuitenkin jo saanut toimitusvahvistuksen, ole ehdottomasti yhteydessä puhelimitse

Kuinka hyvitykset tapahtuvat palautusten ja vaihtojen yhteydessä?

- Maksamme palautukset ilmoitetulle pankkitilille n. 7 päivän kuluessa.

Asiakaspalvelu

Onko asiakaspalvelunne puhelimella tavoitettavissa?

- Kyllä, asiakaspalvelun tavoitat puhelimitse.

Tarkista vallitsevat aukioloajat Yhteystiedot -sivulta.

Soitin asiakaspalveluun, mutta minulle ei vastattu

- On mahdollista, että asiakaspalvelussa on ruuhkaa tai asiakaspalvelu ei ole avoinna.

Maksaako asiakaspalveluunne soittaminen?

- Käytössämme on normaali matkapuhelinliittymä, jolloin operaattorisi veloittaa soittamisesta samalla tavalla kuin soittaisit mihin tahansa muuhun matkapuhelimeen

Tuoteryhmät
Sulje
Ostoskori
Sulje
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Maksutavat

Paytrail 
1. Pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
2. Lasku- ja osamaksupalvelut: Alisa Yrityslasku, Walley, OP Lasku ja Jousto
3. Korttimaksaminen: Visa, Mastercard ja American Express
4. Mobiilimaksaminen: MobilePay, Pivo, Siirto ja Apple Pay

Lasku sähköpostiin – Saat sähköpostiisi automaattisesti tilauksen yhteydessä latauslinkin, josta pääset lataamaan PDF-laskun. Voit maksaa laskun helposti verkkopankissa tai vaikka perinteisesti pankissa.

Klarna Lasku – 14 vrk maksuaikaa – katso ehdot

Pilko Maksut – Voit maksaa tilauksesi osissa käyttämällä Klarnan osamaksu maksutapaa. Klarnan osamaksulla maksaessasi Klarna Oy avaa sinulle ensimmäisen tilauksen yhteydessä tilin automaattisesti.

Ostoksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään ostoskorissa henkilötunnuksesi ja väestörekisteriin ilmoittamasi osoite. Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen vahvistettuasi.

Katso tarkemmat tiedot maksutavoista Maksutavat -sivulta

Toimitus

Toimitamme tuotteita täysi-ikäisille asiakkaillemme Postin, Matkahuollon tai DB Schenkerin välityksellä Manner-Suomeen. DB Schenkerin rahtihinnat koskevat toimituksia Rovaniemen eteläpuolelle (Pohjoispuolelle pyydä rahtihinta)

Tuotteiden toimitusaika on yleensä 2-5 arkipäivää. Poikkeuksena tilaus- ja/tai ennakkotuotteet, joiden toimitusajat on ilmoitettu erikseen tuotekohtaisesti tuotekortissa ja tietyt paikkakunnat, joihin rahdin jako tapahtuu vain tiettyinä viikonpäivinä.

Esimerkiksi tilaus tulee maanantaina, tavara lähtee tiistaina, mutta DB Schenkerin jakelupäivä paikkakunnalle on maanantai -> lähetyksen toimitus viivästyy.

Hinnat ja myymäläsaatavuus

Verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron ja mahdolliset kierrätysmaksut. Oikeudet muutoksiin pidätetään.

Tuotteiden saatavuus myymälässä voi olla eri kuin verkkokaupassa. Tarkista myymäläsaatavuus erikseen Varkauden myymälästä: 0443667767.

Tuotteen palauttaminen

Lainaus Kuluttajaviraston sivuilta

“Kuluttajalla on oikeus kokeilla etämyyntituotetta kotona, koska ostopäätös tehdään yleensä vain kuvan ja tekstin perusteella eikä tuotetta voi silloin tutkia. Pääsääntö on, että kokeilun ja tutkimisen voi tehdä kuten myymälöissä. Tuotetta ei kuitenkaan saa ryhtyä käyttämään.”

Käyttämättömillä tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus.

Palautukset voi suorittaa Matkahuollon/Postin kautta toimitetuille lähetyksille. Asiakaspalautuksesta tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme puh. 0443667798 tai asiakaspalvelu@rellunkulma.fi palautuskoodin saadakseen.
Ota itsellesi aina tosite palautuksesta Matkahuollon tai Postin konttorista

Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa ja käyttämätön.

Palautuskustannuksia ei korvata mikäli tuote joudutaan noutamaan asiakkaan kotoa tai kyseessä on ns. ylisuuri paketti /rahtituote, joka joudutaan palauttamaan rahtina tai muuta kuin Matkahuollon asiakaspalautuspalvelua käyttäen.

Palautuksia varten täytä Palautuslomake(PDF) täydellisesti ja liitä se palautuksesi mukaan. Lisäksi pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme ennen palautusta.

Tilauksen arvo hyvitetään 14 päivän kuluessa, kun tilinumero ilmoitetaan asiakaspalautuslomakkeessa ja tilauksessa on mukana kopio kuitista tai laskusta. Mikäli lähetyksessä ei ole mukana kopiota kuitista tai laskusta, veloitamme ylimääräisestä työstä 25 euroa.

Mikäli haluatte rahanne takaisin palautetusta tuotteesta(ei koske takuupalautuksia) on sen oltava ehdottomasti alkuperäisessä kunnossa kaikkine tarvikkeineen ja pakkauksineen (= Voimme myydä tuotteen uudelleen täydellä hinnalla) täysimääräistä rahojen palautusta varten. Mikäli palautetussa lähetyksessä ei kuitenkaan ole kaikkea sinne kuuluvaa tai se on huonossa kunnossa asiakkaan aiheuttamasta syystä, pidätämme pääsääntöisesti 25 % myyntihinnasta vahingonkorvauksena.

Jos olet tyytymätön tilaamaasi tuotteeseen, se ei sovellu käyttöösi tai ei vastannut odotuksia, voit palauttaa sen meille. Huomioithan, että tällaisessa tapauksessa sinun on maksettava alkuperäiset toimituskulut itse. Emme myöskään korvaa palautuksen yhteydessä mahdollisesti syntyneitä muita välillisiä kustannuksia. Reklamaatioista tai takuunalaisista palautuksista emme veloita asiakasta. 

Noutamatta jätetty tilaus EI OLE tilauksen peruutus! Noutamattomasta lähetyksestä perimme tilaajalta lähetyksestä aiheutuneet alkuperäiset lähetyskulut.

Tuotteiden takuu

Kaikilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen vähintään kuuden kuukauden takuu, ellei toisin ole ilmoitettu. Tätä pidemmät takuut on ilmoitettu tuotekohtaisesti erikseen tuotteen tiedoissa.

Takuu-aika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päiväyksestä ja kestää kuitissa määritellyn ajan kuukausina. Mahdollinen tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuta.

Kaikki takuupalautukset testataan ja tutkitaan ennen päätösten tekoa. Yritys ei ole vastuussa tuotteen kunnosta, jos voimme osoittaa tai todistaa, että tuotteen heikkeneminen, vaurioituminen tai hajoaminen johtuu onnettomuudesta, väärästä käytöstä, huollon puutteesta tai muusta ostajan vastuulla olevasta asiasta. Tämä tarkoittaa, että emme korvaa tuotetta tai sen osia, jos ne ovat vahingoittuneet ostajan toiminnan tai laiminlyönnin seurauksena.

Takuu ei kata tuotteiden virittämistä. Sähkölaitteissa takuu ei kata sähkökatkojen tai ukkosen aiheuttamia vaurioita, tuotteen väärästä säilyttämisestä tai puhdistamisen laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja, tuotteiden väärinkäyttöä tai muita ohjeiden laiminlyöntiä, mukaan lukien asiakkaan puolesta sattuneita asennusvirheitä tai fyysisiä tuotteen rikkomisia.

Pidätämme oikeuden periä aiheettoman takuuhuollon kulut asiakkaalta. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huollosta aiheutuvat kulut, käsittelykulut ja mahdolliset kuljetuskustannukset.

Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

Emme lunasta maksamattomia, postiennakko- tai kuriirilähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia). Tuotteet tulee palauttaa Postin tai Matkahuollon asiakaspalautuksena, joka on lähettäjälle ilmainen Suomesta lähetettäessä. Muita lähetystapoja käytettäessä emme korvaa lähetyskuluja ellei asiakaspalvelun kanssa ole muuta sovittu.

Epäselvissä tilanteissa ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata tuotteita
Sulje